Apa yang best join #TeamJutawan.



Dari Jutawan, untuk Jutawan. Itu maksud saya faham tanpa perlu dihuraikan lagi kenapa nama nya Jutawan. Selangkah saya masuk ke kumpulan ini, hati saya bagai magnet ditarik tarik rapat dan seperti yang saya jangkau hingga kini, saya takkan berpaling lagi.
Assalamualaikum sahabat pembaca serata dunia, moga Allah merahmati kalian dengan rezeki Allah yang Maha Boros, tanpa ada kedekut memberi pada yang dia mahuNya. Mungkin tak ternampak kekayaan saya dari segi wang ringgit sebab saya bukan pamerkan ia hasil perniagaan dengan Shaklee, Namun ukhuwah terbina kukuh hingga saya dapat kenal dengan pelbagai jenis manusia selangkah terjun ke bidang jaga kesihatan ini. Tak sah nama bines MLM tanpa ada network yang besar, ia adalah sebuah ukhuwah indah.

Antara yang senang dan mudah nampak dalam Shaklee ialah seperti dibawah ;
  1. Modal yang rendah iaitu RM65 sahaja, jika pembelian lebih 200uv, tmodal adalah percuma. 
  2. Untung bulanan (cash bonus Shaklee + untung runcit) RM1500 ke Rm3000
  3. Sistem yang MUDAH diikuti , ada 20 silibus
  4. Mentor yang sangat membantu.
  5. Syarikat antarabangsa yang terbukti bertahan lama , Shaklee ditubuhkan pada 1956. 
Namun tetap ada poin poin lain yang saya suka dan termagnet dengan Shaklee.
Masa yang fleksibel.

Kelebihan bisnes Shaklee ni pada saya sangat menguntungkan wanita, terutama surirumah. Sebab sangat flexible untuk wanita yang tak makan gaji menguruskan bisnes ini sambil selesaikan hal rumah dan anak anak, buktinya, semua Master telah pun berhenti kerja dan menjalani bisnes dengan maju tanpa masuk ke pejabat. Semuanya di rumah malah tiada masalah bab masa untuk mereka. Itu yang freedom nya. Bebas dan bergaya gitu. Saya bercita cita ke arah itu dan memasang target untuk jadi surirumah dalam masa 2 tahun.

Unlimited Income.

Kita boleh target pendapatan kita nak berapa bulan tu dan workhard for it. Makin lama kita makin ada skill dan ramai pelanggan bersama kita. Disinalah kita akan rasa seronok dan rasa semakin nak bantu kesihatan dan kewangan insan lain. Disinilah juga kita kembali memberi pada masyarakat dengan berkongsi kesenangan. Nilai nila I hebat ini sebenarnya telah ditunjuk dan dipamer oleh kepimpinan Jutawan dan a menjadi ikutan  - ini adalah dakwah.

Hidup sentiasa beri manfaat

Ketika berada dalam team Jutawan, saya andaikan berada dalam kawan dunia akhirat, kami kurus sama sama, di ajar macam macam perkara, rasa susah dan payah mencari dan besarkan bisnes, rasa indah dapat reward dan pelbagai lagi. Ramai dikalangan rakan telah saya bawa untuk sama sama dapat manfaat kesihatan dan kongsi kegembiraan walaupun mereka masih belum jadi downline saya. Yang penting, sharing is caring kepada sesiapa sahaja.

Batin yang kuat

Perasaan emosi sebagai peniaga kadangkala turun naik, disini ljuga saya dididik untuk bersabar dan tingkatkan nilai yang ada dalam diri. Kadang bila rasa lemah, perasaan itu dirujuk namun bukan dengan gaya lemah dan membentak bentak, secara professional dan matang, saya terasa terpujuk kembali dan semangat kuat datang balik bersama jualan yang besar pada hati itu. Kita boleh pilih untuk jadi hebat,, tak perlu sentiasa down dan rasa terlalu rendah diri. 

Keluarlah dan pergi cari rezeki, jadi kuat dan matang untuk bantu insan lain. Insya Allah, ia dipandan tinggi oleh Allah dan sesntiasa dirahmati. 

Sekian untuk hari ini, Team Jutawan sentiasa di hati. 




Comments

Popular Posts