Saya Yang Dulu Bukan Yang Sekarang


Assalamualaikum kalian, syukur syukur syukur saya dapat menulis lagi. 

Pagi tadi saya cuba tulis sesuatu di pejabat namun hati tak setenang menulis waktu malam saat anak sudah tidur.
Alhamdulillah, dapat juga ketemu masa nak menulis dan kongsi lagi tentang Kelebihan Bisnes Shaklee  dekat kalian. Sebelum ni hanya di FB dan cerita bersepah sepah saja. 

Patutlah Masters team Jutawan buat contest tulis blog ni, kita dapat buat sumbangan unlimited pulangan di masa hadapan.

Tu kelebihan bergaul dan bercampur dengan sekalian manusia berhati Jutawan.

Hingga saya rasa saya yang dulu bukan yang sekarang, macam upline saya Izura Sobri pun pernah bagitahu, sejak dia join Shaklee, entah mana dirinya yang dulu dan berbeza sangat katanya.

Saya pun sejak hampir 2 tahun ni dah rasa begitu, ketika saya masih belum rapatkan saf dengan team Shaklee, saya hanya rasa saya penjual Shaklee. Tapi bila saya beri lebih masa untuk diri saya dengan Shaklee, saya rasa lebih. 
Lebih banyak lagi akan saya kongsi. 

Ketika saya doa kepada Allah tunjukkan jalan terbaik dan ilmu yang bermanfaat, saya tidak sedar rupanya nikmat itu saya dapat dengan Shaklee. Hingga saya dapat jumpa Tuan Afnan Rosli, itu pun dengan izin Allah sebab saya jumpa Shaklee.

Berat lama tukar dengan berat baru.


Saya kenal Coach Gula dan berat saya mula hilang 10kg lepas 100 hari. Satu benda macam nak meletup sebab saya ingat tak boleh improved diri bab bab ni. Dari 85kg ke 75kg. Terima kasih Izura Sobri sebab kenalkan diriku dengan Master Puteri Yusof.

Ekzema hilang muka berseri.



Alhamdulillah bersepah saya share wajah saya sejak dah baik eczema, lepas belajar bab pemakanan, baru tahu banyak benda tak boleh makan dan bila usus kita meragam, habis. Hargai tubuh kita ni sebab kita hanya ada satu peluang saja, sementara kita masih hidup. Fuh, sampai sekarang saya eat clean. Nikmatnya bukan pasal makan tapi keyakinan diri semakin tahap gaban sebab dulu muka berkarat.

Belajar tentang nutrisi


Ilmu Allah luas, ingatkan dulu hanya belajar disekolah dan tak harus tahu pasal nutrisi ni. Kalau tau pun, saya bukan pakar nak share dekat orang lain, tapi kini,, saya petah cakap pasal gula dan kandungan Vivix untuk di share pada semua. Apa antioksida dan bagaimana ia buat mata saya kurang rabun hingga dah buang cermin mata. Tak kisah sesiapa pun nak membeli atau tidak, tapi saya dah sampaikan pada sesiapa saja.

Alhamdulillah saya punya rakan yang tak perlu makan ubat darah tinggi sebab dah pandai jaga kesihatan.
Sambil berniaga dapat duit lebih dan belajar memberi lebih juga. 

Saya  nampak orang susah dan saya kata itu ujian buat mereka. Sebenarnya itu ujian buat saya juga.
Saya kurang membantu insan lain sebelum ni, pada saya, nak lebih kena usaha, sebenarnya tak. Kena memberi. Alhamdulillah saya punya lebihan dan saya dapat memberi lebih pada masayarakat bila Allah beri dapatan lebih ditengah bulan. Semua ini adalah nilai baru dalam diri saya pelajari sejak berbisnes dengan Shaklee. Rasa macam sangat bertuah sama sama memberi kepada masyarakat.

Ubah diri 360 darjah

Kadang kadang rasa ajaib, kadang rasa kebetulan, tapi semuanya bukan. Kita yang minta semua tu jadi dapatlah!
Diri kita berhak terima yang terbaik, kita boleh lakukan apa saja walau kita bukan anak orang kaya.

Yang penting kita nak ubah. Dan tak semestinya nak kena jadi kaya untuk berubah.

Sekian untuk harini, saya yang dulu bukan lah yang sekarang macam dulu suka makan kek coklat lembab. Sekarang saya suka jus epal letak seleri.



Comments

Popular Posts