Sihatkah kita atau kita belum mula fikirkan. Jom Detox Jutawan ada caranya.


Sihatkah kita atau kita belum mula fikirkan

Assalamualaikum kalian, apa khabar? Adakah kalian sihat hari ini? Syukur Alhamdulillah. Saya tahu kalian pandai jaga diri.

Kita semua harus sihat walau apa pun yang terjadi. Kita harus sihat yang utamanya untuk diri kita. Kita adalah tonggak utama untuk menjalankan tanggunjawab kita. Semua dah dewasa dan harus pandai menilai apa yang baik dan buruk.
Paling utama bab makan. Kalau tak makan susah nak hidup kata orang. Hidup pula berapa lama yang kita impikan? 

Saya baru menonton sebuah dokumentari pasal Tun M sempena Hari Malaysia. Kata beliau, semakin tua kita ni, semakin perlu aktif barulah dapat hidup lama. Beliau seorang pejuang dan sentiasa gunakan buah fikran untuk hidup dan terus berbakti pada dunia dan akhirat. Tips beliau adalah makan sikit saja dan terus aktif. Beliau suka berkuda dan berbasikal.

Bagaimana pula kita? Saya pun dah makin mula sibukkan diri dan sentiasa nak jaga diri saya. Inilah yang saya nak ceritakan. Peluang nak sihat buat yang punya berat terlebih tapi nak mulakan hidup aktif. Yaaa. Kita detox. Macam saya pun sama, saya mulakan buat detox, dengan berat 85kg. mula mula pun tak larat nak berzumba pun. Walau suka buat, lepas tu pancit. Kalau pergi mana mana larian, balik rumah tidur seharian.

Bagaimana dengan Jom Detox Jutawan telah ubah saya? Ya. Setelah lalui beberapa kali detox, 3 kali saja, saya dah hilang size lama, saya juga dah hilang diri yang lama. 85kg kepada 70kg. Alhamdulillah. 

Bagaimana detox boleh bantu kita? Detox Shaklee di perkenalkan khas untuk bantu semua golongan dewasa untuk buang toksin. Kita ni bagaikan sebuah kenderaan. Makin lama makin kotor dan tersekat enjin kita. Itu pun terpulang dengan apa yang kita makan. Jika kita makan yang sihat dan bernutrisi, maka ia akan dapat dirasa dan terpancar dengan tahap kesihatan kita. jika sebaliknya, kotoran termendap dalam usus tu bakal membunuh kita. tak keterlalkuan saya kata begini sebab banyak penyakit bermula dari makanan yang merosakkkan usus. bukan benda baru dan makin tinggi statistik penyakit penyakit ni. 

Detox cara Shaklee ni adalah program buang toksin selama 7 hari dan ia dijamin selamat untuk pesertanya. Peserta bakal diberi tujuk ajar dan panduan, makan makanan yang dibenarkan saja, beserta vitamin dan senaman yang mudah. Bayangkan, catatan tertinggi adalah hilang 10kg dalam masa 12 hari oleh peserta yang lepas. Handak seribu daya, tak hendak seribu dalih. 


Yang paling berharga dalam program ini adalah bila kita sendiri boleh tukar diri kita dari si suka makan kepada si suka sihat. Itulah yang terjadi pada saya. Walau pun begitu, saya masih makan makanan sedap namun saya hadkan kuantiti dan kekerapan. Sesungguhnya program detox Shaklee telah menambah nilai dalam diri hingga kita sentiasa menghargai diri kita. Takkan tak suka melihat diri yang baru dengan size baju yang baru kan? From XXXL to M. 









Jom tengok jika anda ada masalah dan kena detox 

18 tanda-tanda Anda perlu Detox

Diantara tanda tanda kita perlu detox:  
1. Berat badan bertambah - metabolisma badan terganggu, hormon terganggu
2. Sembelit
3. Kulit Kusam
4. Cepat letih, cepat lemau, stress, rasa lembab
5. Cepat marah, cepat melenting
6. keinginan makan banyak, craving sugary foods (sel lapar aje, tak cukup nutrient). Kalau gi kenduri, open house pinggan tu penuh tamak sangat. 
7. Susah nak fokus dalam masa lama
8. Penyerapan nutrisi yang kurang - makan vitamin takde kesan pun! orang lain makan shaklee berkesan
9. Senang dijangkati penyakit - flu, demam
10. Susah tidur
11.  Sering mengalami kembung perut, perut tidak selesa dalam keadaan biasa atau selepas makan. 
12. Sering ada lingkaran hitam bawah mata
13. Badan berbau jika tidak menggunakan deadorant atau pewangi
14. Merokok atau sering bersama dengan orang yang merokok
15. Mulut / Nafas Berbau
16. Menghadapi masalah ALERGIK
17. Pengambilan sayuran kurang dari 1/2 sawan sehari
18. Mengalami Eczma, jerawat atau Psoriasis

Comments

Popular Posts